Facebook marketing - kommunikáció, márkaépítés, stratégia, és Facebook hirdetés

27.png

Cikkünk első részében a Facebook megjelenésről írtunk, azon belül is arról, hogy milyen a jó Facebook design, milyen legyen a Facebook profilkép és milyen Facebook borítóképet érdemes használni. Folytatásként arról írunk most, hogy miként alakítsd ki Facebook oldaladon a kommunikációt és hogyan alkalmazd a Facebook hirdetést.

Facebook kommunikáció

A Facebook design nem merül ki a Facebook borítókép és profilkép helyes megválasztásában. A közösségi kommunikációban alkalmazott további képek és videók ugyanúgy a Facebook megjelenés elengedhetetlen részei. Sokan mondják, hogy a posztoknak nincs nagy jelentősége, mert ahhoz, hogy egy jó Facebook kampányt csináljanak, nem kell, hogy 100 minőségi poszt legyen az oldalukon. Ez részben igaz, viszont ha egy cég értékes követőtábor szeretne és márkáját is szeretne építeni, akkor rendszeresen kell minőségi tartalmakat írni. Ha azt akarjuk, hogy a cégünk Facebook marketingje hatékonyabb legyen, akkor feltétlenül szükség lesz minőségi posztokra.

facebook-kommunikacio.png

A színvonalas posztok lényegesen tudják javítani a Facebook megjelenést. Ha a posztokban igényes reklámgrafika, profi fotó, vagy jó minőségű és hasznos videó van, akkor teljesen más megítélése lesz az adott cégnek és persze a Facebook oldalnak is. Az aktuális kép méreteket amúgy mindig a Facebook súgójában érdemes ellenőrizni, mert itt mindig frissítve van: https://hu-hu.facebook.com/business/ads-guide/post-engagement

Márkaépítés a Facebook segítségével

Eredményesen márkát építeni a Facebookon csak folyamatos kommunikációval lehet. Folyamatos kommunikáció alatt pedig a napi szintű posztolást értjük. Persze lehet kevesebb is, mondjuk két-három naponta, vagy ha B2B cégről van szó, akkor van úgy, hogy elég lehet akár a heti egy-kettő is. A lényeg, hogy ne szakadjon meg a kommunikáció.

A másik része a helyes témaválasztás. A vicces és érdekes off topic (témaidegen) posztok mellett nagyon fontos a hasznos és értékes tartalom. A posztoknak értéket kell adniuk és ugyanakkor szórakoztatónak kell lenniük, hogy minél jobban megkedveljék a márkát. Lehet írni a termékek vagy szolgáltatások fantasztikus előnyeiről, a tevékenységet érintő újdonságokról, vagy a cég egyedi ügyfélkiszolgálásról. Lehet a Facebookon kreatív kezdeményezéseket, promóciókat is indítani, amikre felkapja a nagyközönség a fejét. A lényeg, hogy egyedi legyen a kommunikáció és valódi értéket hordozzon.

A Facebook kommunikáció segítségével könnyen irányítod követőidet, buzdíthatod őket vásárlásra, vagy tartalommegosztásra. Fontos továbbá megjegyezni, hogy ha unalmas a kommunikációd és másokat másolsz, akkor nagyon rossz úton haladsz a közösségi márkaépítésben.

facebook-markaepites.jpg

Facebook marketing

A Facebook marketing legfontosabb része a megfelelő stratégia. Azoknak a cégeknek működik jól a Facebook marketingje, akiknek minden megjelenése minőség szempontjából rendben van és a kommunikációja is megfelelően össze van hangolva a cég céljaival és stratégiájával, a posztjaik pedig érdekesek és hasznosak. Az ilyen Facebook oldalakat szereti a nagyközönség és ezek az oldalak sikeresebbek is.

A közösségi marketing nem túl bonyolult gépezet, viszont ha nem tudsz ráhangolódni és a lelkes próbálkozások ellenére sem tudsz eredményesen működő Facebook marketinget csinálni cégednek, akkor ebben egy digitális reklámügynökség segítséget nyújthat. Érdemes a Facebook marketinget a céloknak megfelelően szakaszokra és kampányokra szétbontani. Ha ugyanis egyszerre szeretnél mindent, akkor mindegyik cél gyengébben fog teljesíteni.

facebook-hirdetes-3.jpg

Facebook hirdetés

Amiről még idáig nem beszéltünk, azok a Facebook hirdetések. Ez a legfontosabb, hisz a Facebook hirdetés tudja a legjobban beindítani a forgalmat és ez a forgalomnövekedés nem csak a cég Facebook oldal forgalmára vonatkozik. A kattintás alapú Facebook hirdetéseknek számos fajtája van, melyeket célzás alapján tudunk kiválasztani. Lehet választani olyan hirdetést, amely a weboldal látogatóinak számát vagy forgalmát növeli, vagy egy konkrét termék eladását. Persze lehet csak a Facebook oldal márkaismertségét vagy rajongó táborát is növelni Facebook hirdetésekkel.

A Facebook rengeteg adatot tud a felhasználóiról, ezért a Facebook hirdetéseket nagyon pontos célzással lehet futtatni. A legtöbb esetben a Facebook hirdetés a legolcsóbbak, ezért nagyon eredményesen alkalmazható. Ha komoly marketing céljaid vannak a Facebookkal, akkor érdemes valóban hozzáértő szakemberekre bízni kampányaidat. Olyan reklámügynökségre vagy online szakemberekre, akiknek több éves tapasztalata van közösségi marketing kampányok menedzselésében és számos nagy médiaköltésű, sikeres kampány van mögöttük. Ha olyan partnert keresel, aki ért a Facebook marketinghez és eredményes is a Facebook hirdetésben, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és kérj tőlünk ajánlatot!


Irodánk címe és telefonszáma
1023 Budapest, Frankel Leó út 45.
+36 20/ 468 3963

Iratkozz fel hírlevelünkre