A legfontosabb és legfrissebb Facebook statisztikai adatok

18.png

A statisztikai adatok nélkülözhetetlenül fontosak az online marketing minden területén. Mivel végtelen az eszköztár és a közöségi média gigantikus méreteket ölt, ezért ma már sokkal nehezebb kitűnni a tömegből mint korábban.

Világszerte több mint 1,94 milliárd aktív Facebook felhasználó van (2017 márciusi adat), ami 18 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. A cégek számára a Facebook a második legfontosabb megjelenési felület, a weboldaluk vagy webáruházuk után.Irgalmatlanul sok cég van, akiknek a Facebook generálja a legtöbb online árbevételt! Ezek mellet a statisztikai adatok és tények mellett nem szabad elmenni, mert a Facebook túl nagy ahhoz, hogy bárki is figyelmen kívül hagyja.

Facebook-felhasznalok.png

Kitűnni a tömegből valóban nehéz, mert a Facebookon minden percben 1,4 millió tartalmat osztanak meg. Naponta több mint 350 millió fotót töltenek fel, másodpercenként pedig 500 000 Facebook like érkezik ezekre a tartalmakra. Ez egy percre levetítve 30 millió Facebook like, ami eszméletlenül magas szám. Minden percen Facebook bejegyzéseinkre reagálva 510 000 új hozzászólás születik.

facebook-like.jpg

A nap minden percében mi magunk is brutális adat terhelésnek vagyunk kitéve. Rengeteg információt szívunk magunkba és kapunk akaratlanul is, amit nagyon nehéz feldolgozni. Az agyunk viszont ezt nagyon jól megoldja a szelektálással. A kevésbé fontos, kevésbé értékes vagy haszontalan információk felett gyorsan átsiklunk vagy csak egyszerűen pillanatok alatt elfelejtjük, mert nincs rájuk szükségünk.

A Facebookon ezért ma már nem elég átlagos kommunikáció vagy egy egyszerű reklámkampány. Ha komoly hatást vagy cselekvést szeretnénk kiváltani, akkor nagyon jól kell ismerni a Facebook felhasználókat és az igényeiket is. A felhasználói igények minden korcsoportban eltérő. A legtöbb Facebook felhasználó 25-34 év közötti. Ez a korosztály az összes Facebook felhasználó 29,7% -át jelenti. A demográfiai adatok jelentősége óriási, mert minden vállalkozás üzleti céljai a fogyasztói igényekre épülnek. A fogyasztói igények pedig a demográfiai adatok szerint a legtöbb esetben eltérőek, ezért ez a szám az első meghatározója a hirdetés célzásánál.

A regisztráltak 79%-a mobilon keresztül használja a Facebookot. Átlagosan 20-25 percet tölt egy felhasználó a Facebookon, de mivel nagyon sok az inaktív felhasználó és a hamis profil (83 millió) ezért ez a szám valójában jóval magasabb. A felhasználók jelentős része több, mint 1 órát tölt Facebookozással de vannak akik napi 4-5 órát is szívesen bámulja a Facebookot.

facebook-globális.jpg

Európában összesen 307 millió felhasználóval rendelkezik a Facebook. A tartalom megosztások száma hihetetlen méreteket ölt. Naponta több mint két milliárd képet, videót, animációt és egyéb információt osztanak meg poszt formájában, ez azt jelenti, hogy átlagosan minden felhasználó napi 1-2 bejegyzést tesz közzé.

A közösségi oldalaknak és videómegosztó portáloknak köszönhetően a tartalomfogyasztás az elmúlt években hihetetlenül átalakult. Nemrég még azon aggódtunk, hogy egyre kevesebben olvasnak nyomtatott sajtótermékeket, most meg már azon, hogy az online híroldalakat és portálokat is egyre kevesebben keresnek fel direkt. A legtöbb hírt most már közösségi oldalakon közétett és azon keresztül megosztott formában olvasunk.

facebook-tartalom.jpg

A klasszikus tévézés is már a múlté. A fiatalok 80%-a tévénézés közben más eszközöket is használ. Ma már nem azt nézzük, ami a "csapból folyik", hanem tudatosan választunk tartalmakat. A Netflixnek több előfizetője van, 2017-re, mint az összes többi amerikai kábelcsatornának együttvéve és a Youtube is sok esetben túlszárnyalja a TV-k nézettségét. A Youtbe-ra minden percben 400 órányi videótartalmat töltenek fel. Ez az óriási mennyiségű és változatos új tartalom sokkal vonzóbb a nézők számára, mint a sokszor unalmas és gyakran megismételt TV műsorok.

A Facebook a gigantikus méretű információ mellett rengeteg adatot tárol a felhasználókról is, ezért a Facebook hirdetésről is érdemes külön beszélnünk. Nagyon sok cég számára a Facebook a legfontosabb online bevételi forrása is. Mindazok mellett, hogy nagyon jó eredményeket lehet Facebook hirdetéssel elérni, a legtöbb cég azt tapasztalja, hogy a márkaépítésre is a Facebook a leghatékonyabb! A Facebookon jelenleg több mint 4 millió aktív hirdetője van.

facebook-hirdetesek.jpg

A Facebook 2016 utolsó negyedévében 8,81 milliárd dollár hirdetésekből származó bevételt ért el. A hirdetési bevételek 84%-a mobilról érkezik. Ez majdnem teljesen megegyezik a mobilos felhasználók arányszámával, ami 79%. Ezekből a számokból jól látszik az is, hogy mekkora jelentősége van a reszponzív, mobilbarát céloldalaknak! A Facebook 2016-ban 27,6 milliárd dollár összbevételt ért el. A Facebook hirdetések lehetőséget biztosítanak nagyon sok hirdetés célzás típus beállítására. Sokszor mondjuk, hogy a Facebook a legolcsóbb hirdetési forma, mert eszméletlen jó kattintási árak mellett nagyon jó eredmények érhetőek el.

Ha szeretnél még több statisztikai adatok és információt megtudni a Facebookról, valamint érdeklődsz a Facebook hirdetés iránt és te is szeretnél hirdetni, keress minket!